sábado, 30 de mayo de 2009

La planificació de les propostes didàctiques

 
 

Enviado por Adrià a través de Google Reader:

 
 



Un dels problemes més freqüents hora de programar és la confusió entre nivells de planificació i pràctica real a l'aula. Aquest resum és molt clarificador:

(copiat i aferrat de: ARA HO HEM DE CANVIAR TOT, grup de pràctica reflexiva)

En la planificació d'unitats o lliçons, el bastiment pedagògic té lloc en tres escales temporals o nivells d'actuació:

  1. Planificació global: a llarg termini, allò que marca i que estableix els objectius d'un curs sencer (bastiment macro) és el que es preveu en el disseny curricular.
  2. Planificació de l'activitat, la planificació detallada de cada pas dins una activitat global que integra subtasques encadenades en una seqüència didàctica.  Aquest nivell de bastiment s'anomena bastiment meso.
  3. Actuació durant l'activitat: El treball interactiu durant la realització de l'activitat, en el qual tenen lloc els reajustaments segons les necessitats i les reaccions dels alumnes. Ens trobem aquí amb el que s'anomena bastiment micro.

Aquí tenim un exemple de seqüència didàctica (nivell 2. Bastiment MESO).

Cliqueu al damunt per veure més informació.

Enviada per Maria del Mar Lluelles.

Font: Formació de formadors del Departament d'Educació.

bastiment meso

Posted in 0- COMPETENCIAS Tagged: programar

 
 

Cosas que puedes hacer desde aquí:

 
 
Publicar un comentario

Feeds que he leido

Compartidos desde el Reader

Twitter