Enviado por Adrià a través de Google Reader:
vía ÀMBIT LINGÜÍSTIC... SAGUNT de Antoni Navarro el 8/12/10
L'altre dia va aparéixer a aquest blog un comentari de Merche referit a l'entrada sobre les noves possibilitats d'ampliar la taxonomia de Bloom a la llum de les competències digitals, en la qual se'ns preguntava pels models d'avaluació d'aquestes noves competències.Aquells que esteu familiaritzats amb les webquests o projectes de treballs en xarxa ja coneixereu les rúbriques (la versió en castellà és molt reduïda, us recomanem traduir aquesta de l'anglés) com a matrius d'avaluació alternativa amb descriptors qualitatius que analitzen el desenvolupament de les tasques que demanem als alumnes. Però les recerques en la xarxa sobre aquesta eina didàctica ens porten a un allau d'exemples de tota mena que podran satisfer els dubtes dels més exigents. Ací van algunes propostes.
- Les rúbriques com a eina avaluadora de les webquests que afavoreixen els processos d'ensenyament/aprenentatge.
- Anàlisi de les utilitats i models per a crear rúbriques on line. (Rubistar en castellà).
- Rúbriques per a l'avaluació dels blogs dels alumnes, i matrius de valoració per a l'edició dels wikis.
- Rúbrica d'avaluació per al professorat, que tal vegada servirà per al dia a dia del professor com demanava Merxe.
Per als que vagen apurats de temps, tal vegada el mapa us aclarirà els dubtes... i qui sap si després us animeu a continuar llengint.
Cosas que puedes hacer desde aquí:
- Subscribirte a ÀMBIT LINGÜÍSTIC... SAGUNT con Google Reader
- Empezar a utilizar Google Reader para mantenerte al día fácilmente de todos tus sitios favoritos
No hay comentarios:
Publicar un comentario