Google Wave a les aules del projecte Espurn@
El passat dimecres dia 9 vam fer una nova sessió de l'Escola Virtual Espurna. (A http://espurna.ning.com/group/escolavirtualespurna, cal registre previ). Es tractava de fer un seminari obert sobre l'aplicació educativa de Google Wave, la nova eina de treball cooperatiu que ens ofereix Google. No cal dir que va ser interessantíssim perquè ningú dels presents teníem cap experiència d'aplicació a l'aula. Però vam començar a fer una pluja d'idees entre tots els presents. Així, van sorgir les primeres idees: la Carme Matas, la Imma Vilatersana, el Maurici, el Ferran, la Maria Girona, la Núria Alart, el Jesús Jover ...
La proposta va anar prenent forma: setmanalment obriríem una wave (ona) des de la que es treballarien cooperativament les notícies de la setmana. Entre aquestes es triaria la que setmanalment selecciona el projecte per aparèixer a la pàgina principal com a Notícia de la setmana. Hem estipulat que aquestes poden ser d'àmbit internacional, nacional, local i fins i tot del mateix centre.
A l'IES Quercus vam començar per repassar qui tenia i qui no tenia compte de gmail. N'havíem creat a principi de curs però, com podeu imaginar, més d'un no en recordava la contrassenya. Posteriorment, i a partir les meves invitacions que Google Wave em va facilitar, vaig anar convidant alumne per alumne. Cal dir que les confirmacions via correu-e no varen arribar fins l'endemà. És a dir, que fins divendres no vam poder començar a experimentar sobre la wave que des d'Espurna s'havia creat de manera experimental.
Vamb anar a kiosko.net (les portades de tots els diaris d'àmbit comarcal a mundial) i des d'allà, a banda de diverses collonades sobre el Cristiano Ronaldo, el Messi i el derby entre culés i pericos, vam repassar les portades dels diaris nacionals i internacionals. Després d'una bona estona, vam decidir que la notícia més destacada era el lliurament del premi Nobel de la Pau. Com que ja n'havíem parlat feia dies, vam partir d'uns considerables coneixements previs. El punt central de la qüestió era si era adient (o no) que tot un premi Nobel de la Pau defensés una guerra a l'Afganistan. Així doncs vam començar a treballar-hi.
Les condicions no eren pas les òptimes, amb tres alumnes d'excursió, un parell d'expulsats i un altre editant amb el portàtil el reportatge de l'excursió que la setmana passada vam fer a Montserrat. Però això ens va donar la tranquil·litat per crear, amb els tres alumnes restants, una estructura a la wave a partir de les indicacions acordades a la sessió de l'Escola Virtual Espun@ : Dintre la wave vam crear una enquesta (amb les opcions 'sí, 'no' i 'potser'), un mapa georeferenciable on vam situar l'Afganistan, una secció de tires de diari (cartoons), que per cert va tenir molt èxit i donarà per a molt (d'entrada, les faig traduir totes de l'anglès al català amb diccionaris online), i finalment una secció de vídeos (notícies de Youtube) i enllaços comentats.
Dilluns, a les 8 del matí, he programat dues hores seguides (de 8 a 10) per treballar la wave. Només queda fer una rúbrica d'avaluació per tal de poder-la presentar a la introducció prèvia, dilluns. Això és important, i és una cosa que vaig aprendre dels companys Carme Barba i Sebas Capella. Acabaré dient que aquest post no es podria haver escrit sense el coneixement que tots junts vam teixir de manera telecol·laborativa en el marc de l'Escola Virtual Espurna. Us convido a assisstir-hi (es fan sessions quinzenals d'un gran nivell), i també a formar part del grup de treball 'Aplicacions a l'aula amb Google Wave' o qualsevol dels grups Espun@-NING (webquest, competències bàsiques, Entorns Virtuals d'Aprenentatge, Dinamitzacó d'Aules d'Acollida, etc.).
Bé, uns deixo amb una primera imatge de la wave, amb les primeres aportacions dels alumnes dels instituts Baix Camp de Reus (Carme Matas) i Quercus de Sant Joan de Vilatorrada. Si us animeu, inscriviu-vos al projecte Espurn@. És gratis !!!
La proposta va anar prenent forma: setmanalment obriríem una wave (ona) des de la que es treballarien cooperativament les notícies de la setmana. Entre aquestes es triaria la que setmanalment selecciona el projecte per aparèixer a la pàgina principal com a Notícia de la setmana. Hem estipulat que aquestes poden ser d'àmbit internacional, nacional, local i fins i tot del mateix centre.
A l'IES Quercus vam començar per repassar qui tenia i qui no tenia compte de gmail. N'havíem creat a principi de curs però, com podeu imaginar, més d'un no en recordava la contrassenya. Posteriorment, i a partir les meves invitacions que Google Wave em va facilitar, vaig anar convidant alumne per alumne. Cal dir que les confirmacions via correu-e no varen arribar fins l'endemà. És a dir, que fins divendres no vam poder començar a experimentar sobre la wave que des d'Espurna s'havia creat de manera experimental.
Vamb anar a kiosko.net (les portades de tots els diaris d'àmbit comarcal a mundial) i des d'allà, a banda de diverses collonades sobre el Cristiano Ronaldo, el Messi i el derby entre culés i pericos, vam repassar les portades dels diaris nacionals i internacionals. Després d'una bona estona, vam decidir que la notícia més destacada era el lliurament del premi Nobel de la Pau. Com que ja n'havíem parlat feia dies, vam partir d'uns considerables coneixements previs. El punt central de la qüestió era si era adient (o no) que tot un premi Nobel de la Pau defensés una guerra a l'Afganistan. Així doncs vam començar a treballar-hi.
Les condicions no eren pas les òptimes, amb tres alumnes d'excursió, un parell d'expulsats i un altre editant amb el portàtil el reportatge de l'excursió que la setmana passada vam fer a Montserrat. Però això ens va donar la tranquil·litat per crear, amb els tres alumnes restants, una estructura a la wave a partir de les indicacions acordades a la sessió de l'Escola Virtual Espun@ : Dintre la wave vam crear una enquesta (amb les opcions 'sí, 'no' i 'potser'), un mapa georeferenciable on vam situar l'Afganistan, una secció de tires de diari (cartoons), que per cert va tenir molt èxit i donarà per a molt (d'entrada, les faig traduir totes de l'anglès al català amb diccionaris online), i finalment una secció de vídeos (notícies de Youtube) i enllaços comentats.
Dilluns, a les 8 del matí, he programat dues hores seguides (de 8 a 10) per treballar la wave. Només queda fer una rúbrica d'avaluació per tal de poder-la presentar a la introducció prèvia, dilluns. Això és important, i és una cosa que vaig aprendre dels companys Carme Barba i Sebas Capella. Acabaré dient que aquest post no es podria haver escrit sense el coneixement que tots junts vam teixir de manera telecol·laborativa en el marc de l'Escola Virtual Espurna. Us convido a assisstir-hi (es fan sessions quinzenals d'un gran nivell), i també a formar part del grup de treball 'Aplicacions a l'aula amb Google Wave' o qualsevol dels grups Espun@-NING (webquest, competències bàsiques, Entorns Virtuals d'Aprenentatge, Dinamitzacó d'Aules d'Acollida, etc.).
Bé, uns deixo amb una primera imatge de la wave, amb les primeres aportacions dels alumnes dels instituts Baix Camp de Reus (Carme Matas) i Quercus de Sant Joan de Vilatorrada. Si us animeu, inscriviu-vos al projecte Espurn@. És gratis !!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario